Monday, November 22, 2010

Loomeettevõtte raamatupidamine

Loomeettevõtte raamatupidamine – raamatupidamise korraldus on enamasti sarnane tavapärase ettevõtte raamatupidamisega. Erinevused tulevad välja peamiselt sellest, et enamasti on loomeettevõtte puhul tegemist päris uue ettevõttega. Siinkohal on peamine, et ettevõtte (näiteks osaühingu) juht saaks piisava ülevaate muuhulgas ka järgmistest raamatupidamist puudutavatest valdkondadest:
  • Millised dokumendid on raamatupidamise jaoks olulised minu ettevõttele
  • Millised on nõuded dokumentidele
  • Mis on peamised maksud ning millal neid silmas pidada
  • Kuidas väljastada arveid, millal tekib käibemaksukohustus
  • Mida kontrollida sisseostuarvete juures ning mida jälgida sularahatehingute puhul
  • Kuidas töötasusid ning dividende maksustatakse
  • Millised on peamised maksudeklaratsioonid ning nende tähtajad
  • Peamised finantsaruanded - bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne ning kuidas nendest aru saada
  • Millal on vaja koostada majandusaasta aruanne
  • Igapäevaste lepingute vormid – teenuseleping, ostu-müügileping, tööleping, käsundusleping
  • Töölähetuse vormistamine ja kuludokumendid
  • Isikliku sõiduauto tööülesanneteks kasutamise hüvitamine ja raamatupidamine
  • Ettevõtte auto sõidupäeviku pidamine
  • MTÜ, SA erinevused võrreldes osaühinguga
Loomeettevõttel on enamasti vajadus raamatupidamisalaste nõuannete ja soovitustejärele. Teie aja kokkuhoiu mõttes saab valdava osa nendest jagada telefoni või e-posti vahendusel. Lisaks sellele on soovitused ja nõuanded meilt raamatupidamiseenust tellideshinna sees ning lisatasu nende eest ei küsita. Kõigega ei jõua ise kursis olla ja seejuures parimat lahendust välja mõela – kasutage soodsat võimalust ning küsige nõu!
Positiivne on asja juures see, et kõik alustavad loomeettevõtted on ärategemise hoogu ja soovi täis. Kui kohe ettevõtte asutamisel on juht saanud ülaltoodust enam-vähem selge pildi ette, siis on raamatupidamise korraldamisel tihtipeale vaja vaid kord aastas dokumendid kokku võtta ning koostada nende põhjal aastaaruanne. Siinjuures on vaja tähele panne ka teist asjaolu - kui ettevõte ei ole käibemaksukohustuslane ning puuduvad ka töötasu väljamaksed (TSD), siis see enamasti võimaldabki korraldada kogu raamatupidamine vaid üks kord aastas. Päris hea kokkuhoid.
Hoia loomeettevõtte raamatupidamine korras – küsi vaid mõne klikiga raamatupidamise hinnapakkumine! See ei kohusta Sind meilt teenust tellima.

Edu!

Korteriühistu raamatupidamine



Korteriühistu raamatupidamine - kuidas ise korraldada väikse või keskmise suurusega korteriühistu raamatupidamine?
Küsimus on praktiline ning igapäevaelust pärit. Asi selles, et kõik soovivad saada selge ning arusaadava ülevaate korteriühistu majanduslikust seisust ning samas kulusid rangelt kontrollida.
Korteriühistu raamatupidamise korraldamise kohustus on ühistu juhatusel. Ja eks suurem osa sõltubki juhatusest - kui hõivatud nad ise igapäevaste töödega on või jagub neil hulgaliselt aega ka korteriühistu raamatupidamise korraldamiseks.
Et korteriühistu raamatupidamine oleks soodsama hinnaga - mida saab korteriühistu ise ära teha:
  • Igakuine kuluarvete (prügi, vesi, elekter jm) igapäevane tasumine korteriühistu arveldusarvelt
  • Igakuine arvete väljastamine korteriühistu liikmetele
  • Ühistu liikmete arvete laekumise kontroll (näiteks kord nädalas)
  • Aruandvate isikutega arvelduste korraldamine
  • Raamatupidamisdokumentide kontroll ning järjestamine registraatorisse
  • Juhul, kui ühistu juhatuse töö on tasuline, tasuda töötasu ning esitada vajalikmaksudeklaratsioon
Veel soovitusi ja nõuandeid:
  • Et raamatupidamise korraldamine oleks ladus ning lihtne, on soovituslik korraldada kõik ühistu majandustehingud ülekannetega arvelduste korras. Miks nii? Ikka võib juhtuda, et mõni dokument ununeb lauasahtlisse või rahakoti vahele. Kui ühistu aruandvatele isikutele on tehtud kulude eest tasutud ülekandega korras, siis on raamatupidamise korraldamisel väga lihtne leida niidiotsa dokumendi leidmiseks ja taastamiseks. Tulemuseks on palju läbipaistvam igapäevane majandustegevus ning ülevaade tehtud kulutustest. Siin on veel teinegi oluline põhjus - korteriühistus on väga olulised ühistu liikmete omavahelised suhted. Kui need keeruliseks lähevad, siis on ühistu juhatusel vaid ülekandega arvelduste korras teostatud majandamisel väga lihtne tõestada, et ühistu majapidamine on korras. See on niiöelda juhatuse kindlustus.
  • Korteriühistu igapäevase töö korraldamisel tekib ikka vajadus nõuannete ja soovituste järele. Siin tasub alati pöörduda ühistu raamatupidamise korraldaja poole, sest tihti tal on olemas vajalikud teadmised ja kogemused ka igapäevasest majandamisest ning seadusandlusest. Teie aja kokkuhoiu mõttes on enamus nendest võimalik jagada telefoni või e-posti teel. Lisaks on soovitused ja nõuanded meilt raamatupidamisteenust tellides hinna sees ning lisatasu nende eest ei tule maksta. Kasutage võimalust ning küsige nõu!
Kui korteriühistu raamatupidamine on eelnevalt toodud osas korras, siis on raamatupidamise korraldamine tihtipeale võimalik teha vaid üks kord aastas koos majandusaasta aruande koostamisega tavaliselt 30.juuni tähtajaga. See on aga kokkuvõttes kindlasti soodsam kui igakuine raamatupidamisteenus. Soodne võimalus - kaaluge seda!
Korralda korteriühistu raamatupidamine õigeaegselt - küsi RAAMATUPIDAMISE HINNAPAKKUMINE vaid mõne klikiga! See ei maksa Sulle midagi ning ei kohusta meilt teenust tellima.