Monday, November 22, 2010

Korteriühistu raamatupidamine



Korteriühistu raamatupidamine - kuidas ise korraldada väikse või keskmise suurusega korteriühistu raamatupidamine?
Küsimus on praktiline ning igapäevaelust pärit. Asi selles, et kõik soovivad saada selge ning arusaadava ülevaate korteriühistu majanduslikust seisust ning samas kulusid rangelt kontrollida.
Korteriühistu raamatupidamise korraldamise kohustus on ühistu juhatusel. Ja eks suurem osa sõltubki juhatusest - kui hõivatud nad ise igapäevaste töödega on või jagub neil hulgaliselt aega ka korteriühistu raamatupidamise korraldamiseks.
Et korteriühistu raamatupidamine oleks soodsama hinnaga - mida saab korteriühistu ise ära teha:
  • Igakuine kuluarvete (prügi, vesi, elekter jm) igapäevane tasumine korteriühistu arveldusarvelt
  • Igakuine arvete väljastamine korteriühistu liikmetele
  • Ühistu liikmete arvete laekumise kontroll (näiteks kord nädalas)
  • Aruandvate isikutega arvelduste korraldamine
  • Raamatupidamisdokumentide kontroll ning järjestamine registraatorisse
  • Juhul, kui ühistu juhatuse töö on tasuline, tasuda töötasu ning esitada vajalikmaksudeklaratsioon
Veel soovitusi ja nõuandeid:
  • Et raamatupidamise korraldamine oleks ladus ning lihtne, on soovituslik korraldada kõik ühistu majandustehingud ülekannetega arvelduste korras. Miks nii? Ikka võib juhtuda, et mõni dokument ununeb lauasahtlisse või rahakoti vahele. Kui ühistu aruandvatele isikutele on tehtud kulude eest tasutud ülekandega korras, siis on raamatupidamise korraldamisel väga lihtne leida niidiotsa dokumendi leidmiseks ja taastamiseks. Tulemuseks on palju läbipaistvam igapäevane majandustegevus ning ülevaade tehtud kulutustest. Siin on veel teinegi oluline põhjus - korteriühistus on väga olulised ühistu liikmete omavahelised suhted. Kui need keeruliseks lähevad, siis on ühistu juhatusel vaid ülekandega arvelduste korras teostatud majandamisel väga lihtne tõestada, et ühistu majapidamine on korras. See on niiöelda juhatuse kindlustus.
  • Korteriühistu igapäevase töö korraldamisel tekib ikka vajadus nõuannete ja soovituste järele. Siin tasub alati pöörduda ühistu raamatupidamise korraldaja poole, sest tihti tal on olemas vajalikud teadmised ja kogemused ka igapäevasest majandamisest ning seadusandlusest. Teie aja kokkuhoiu mõttes on enamus nendest võimalik jagada telefoni või e-posti teel. Lisaks on soovitused ja nõuanded meilt raamatupidamisteenust tellides hinna sees ning lisatasu nende eest ei tule maksta. Kasutage võimalust ning küsige nõu!
Kui korteriühistu raamatupidamine on eelnevalt toodud osas korras, siis on raamatupidamise korraldamine tihtipeale võimalik teha vaid üks kord aastas koos majandusaasta aruande koostamisega tavaliselt 30.juuni tähtajaga. See on aga kokkuvõttes kindlasti soodsam kui igakuine raamatupidamisteenus. Soodne võimalus - kaaluge seda!
Korralda korteriühistu raamatupidamine õigeaegselt - küsi RAAMATUPIDAMISE HINNAPAKKUMINE vaid mõne klikiga! See ei maksa Sulle midagi ning ei kohusta meilt teenust tellima.

No comments:

Post a Comment